PFOC

IX edycja Elgydium Camp

Temat i data szkolenia

Pierwsza wizyta w gabinecie higieny – protokół postępowania – 19.03.2025

Materiały wideo i audio

Specjalistyczne materiały dostępne wyłącznie dla lekarzy posiadających Prawo Wykonywania Zawodu (PWZ) oraz dla personelu asysty i higieny.

Zaloguj się lub Utwórz konto, aby obejrzeć wideo.

Prelegent

mgr Anna Makówka

mgr Anna Makówka

Dyplomowana higienistka stomatologiczna, technik dentystyczny, specjalistka promocji zdrowia, absolwentka Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, nauczyciel Centrum Rozwoju Edukacji w Łodzi, członek Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego, autorka kursów i szkoleń z zakresu profilaktyki i promocji zdrowia jamy ustnej, autorka/prowadząca bloga i wideobloga dla higienistek i asystentek stomatologicznych, wiceprzewodnicząca Ogólnopolskiego Związku Zawodowego Higienistek Stomatologicznych.

Agenda

Opis szkolenia

Szkolenie „Pierwsza wizyta w gabinecie higieny” prowadzone przez mgr Annę Makówkę to praktyczny przewodnik po tym, jak zorganizować i przeprowadzić pierwszą wizytę higienizacyjną w sposób profesjonalny, kompleksowy i skuteczny. Materiał skierowany jest do higienistek stomatologicznych, zespołów gabinetów oraz osób odpowiedzialnych za organizację pracy klinicznej.

W szkoleniu omówiono m.in.:

  • znaczenie pierwszego kontaktu pacjenta z gabinetem – jak zadbać o spójność komunikacji od recepcji po fotel,

  • etapy przygotowania do wizyty higienizacyjnej – analiza dokumentacji, wywiadu medycznego, przygotowanie techniczne (materiały, narzędzia, sprzęt),

  • struktura samej wizyty:

    • przywitanie i budowanie relacji z pacjentem,

    • rozmowa i aktualizacja wywiadu medycznego,

    • badanie zewnątrz- i wewnątrzustne,

    • dokumentacja fotograficzna (przed, w trakcie, po zabiegu),

    • ocena wskaźników higieny i wybarwienie biofilmu,

    • profesjonalna higienizacja i instruktaż higieny domowej,

    • pisemne zalecenia i ewentualne skierowanie do specjalistów.

👉 Warto wiedzieć:
Szkolenie podkreśla również rolę empatii, komunikacji i dbałości o szczegóły – wszystko po to, by pacjent wrócił na kolejne wizyty i zaufał zespołowi higieny. Omawiane są też alternatywne formy zabezpieczenia zębów dla pacjentów sceptycznych wobec fluoru.

Materiał będzie szczególnie przydatny osobom zainteresowanym tematyką:

  • pierwsza wizyta pacjenta w gabinecie higieny,

  • procedury higienizacyjne,

  • profesjonalna dokumentacja i organizacja pracy,

  • motywacja i edukacja pacjenta,

  • budowanie relacji i lojalności pacjenta,

  • profilaktyka stomatologiczna w praktyce.