Polityka Prywatności w ramach Portalu „Akademia Stomatologii”
1. Administrator i Podmiot przetwarzający
1. Niniejsza Polityka prywatności, zwana dalej „Polityką”, określa zasady przetwarzania danych osobowych Użytkowników Portalu „Akademia Stomatologii” dostępnego pod adresem https://akademia-pfoc.pl/ (dalej: „Portal”).
2. Polityka określa w szczególności:
a. administratora danych osobowych,
b. dane osobowe Użytkowników przetwarzane na Portalu i podczas Konferencji, c. cele i podstawy prawne przetwarzania danych,
d. kategorie odbiorców danych,
e. informacje związane z korzystaniem z Portalu i uczestnictwem w Konferencji i polityką cookies,
f. okres, przez który dane osobowe będą przechowywane,
g. prawa Użytkowników,
h. dobrowolność podania danych.
3. Administratorem danych użytkowników Portalu (zwanych dalej „Użytkownikami”) jest Pierre Fabre Medicament Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Belwederskiej 20/22, 00-762 Warszawa wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Dla M. St. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000010956 , posługująca się numerem identyfikacji podatkowej (NIP) 5213108066 oraz numerem REGON 016376075, zwana dalej: „Administratorem”.
4. Kontakt z Administratorem jest możliwy:
- pisemnie pod adresem: Pierre Fabre Medicament Polska sp. z o.o., ul. Belwederska 20/22, 00-762 Warszawa,
- elektronicznie pod adresem e-mail: odo.pfm@pierre-fabre.com.
2. Dane przetwarzane na Portalu
1. Podczas rejestracji Użytkownika zbierane są następujące dane:
a. imię,
b. nazwisko,
c. nr PWZ,
d. adres miejsca pracy (nr domu, miejscowość, kod pocztowy),
e. adres e-mail,
f. hasło,
g. adres IP,
h. nr telefonu.
3. Cele i podstawa prawna przetwarzania danych. Okres przetwarzania danych
1. Dane osobowe są przetwarzane na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.Urz.UE.L Nr 119, str. 1), zwanego dalej „RODO”.
2. Dane osobowe przetwarzane są przez Administratora w celu, na podstawie i przez okres:
Cel przetwarzania | Podstawa prawna | Okres przetwarzania |
dokonanie rejestracji do części Portalu dostępnej dla zarejestrowanych użytkowników | art. 6 ust. 1 lit. b RODO (tj. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą) | przez czas obowiązywania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną (tj. umowy o korzystanie z Portalu), a następnie przez czas przedawnienia ewentualnych roszczeń |
korzystanie z materiałów dostępnych na Portalu | art. 6 ust. 1 lit. b RODO (tj. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą) | przez czas obowiązywania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną (tj. umowy o korzystanie z Portalu), a następnie przez czas przedawnienia ewentualnych roszczeń |
wysłanie Użytkownikowi wiadomości e-mail, smsów, mmsów oraz kontaktu telefonicznego w celu przypomnienia o wydarzeniach w ramach Portalu | art. 6 ust. 1 lit. b RODO (tj. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą) | przez czas obowiązywania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną (tj. umowy o korzystanie z Portalu), a następnie przez czas przedawnienia ewentualnych roszczeń |
informowanie o konferencjach, szkoleniach oraz przekazywania innych treści marketingowych zarówno Administratora, jak i osób trzecich, dla których Administrator realizuje projekty, w tym sponsorów Portalu, poprzez kanały komunikacji, na które została wyrażona zgoda, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora. | art. 6 ust. 1 lit. f RODO w zw. z art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną lub art. 172 ust. 1 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na promowaniu towarów lub usług Administratora bądź podmiotów trzecich w związku z wyrażoną zgodą na konkretny kanał komunikacji) | Do momentu wycofania zgody udzielonej na podstawie przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną lub art. 172 ust. 1 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne albo do momentu wyrażenia skutecznego sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych |
weryfikacji prawa wykonywania zawodu (w tym w Naczelnej Izbie Lekarskiej) i zapewnienia sobie możliwości wykazania faktu przeprowadzenia tej weryfikacji | art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na wdrożeniu mechanizmu zapewniającego ograniczenie dostępu do treści, w tym reklamowych, przeznaczonych dla profesjonalistów z branży medycznej) | przez okres, w którym takie materiały są dostępne na Portalu, chyba ze wcześniej umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zostanie rozwiązana oraz do czasu przedawnienia wszystkich sankcji z tytułu naruszenia przepisów prawa |
naliczenie użytkownikowi punktów edukacyjnych w związku z treściami dostępnymi na Portalu | art. 6 ust. 1 lit. b RODO (tj. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą) oraz art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zw. z przepisami ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1516 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 21 lutego 2022 r. w sprawie sposobu dopełnienia obowiązku doskonalenia zawodowego lekarzy i lekarzy dentystów (Dz. U. poz. 464). | przez czas niezbędny do przekazania danych do właściwego samorządu lekarskiego |
dochodzenie roszczeń związanych z umową dotyczącą korzystania z Portalu i obrona przed takimi roszczeniami, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora. | art. 6 ust. 1 lit. f RODO \ | do upływu terminu przedawnienia takich roszczeń |
prowadzenie czynności analityczno – statystycznych, tworzenie szeregu statystyk i analiz (ruchu na stronie, funkcjonalności itp.) Portalu za pomocą plików cookies, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora. | art. 6 ust. 1 lit. f RODO w zw. z art. 173 ust. 1 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne | do czasu usunięcia plików cookies |
inne cele związane z plikami cookie wskazane w punkcie 5 Polityki | art. 6 ust. 1 lit. f RODO w zw. z art. 173 ust. 1 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne | do czasu usunięcia plików cookies |
4. Kategorie odbiorców danych
1. Dane osobowe są ujawniane podmiotowi przetwarzającemu Neo-Vinci sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie przy ul. Puławskiej 14, 02-512 Warszawa wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie XIV Wydział Gospodarczy pod numerem 682312, posługującej się numerem identyfikacji podatkowej (NIP) 5223094302 oraz numerem REGON 367606445; dane osobowe mogą być także przekazywane:
- innym osobom, w tym właściwym organom samorządu lekarskiego, kontrahentom Administratora w celu wykonywania przez niego działalności gospodarczej,
- podmiotom świadczącym na rzecz Administratora usługi, w tym prawne i księgowe, operatorom płatności, bankom, podmiotom świadczącym usługi informatyczne związane z działalnością Administratora, w tym usługi hostingowe i dostawcy narzędzi do wysyłki mailingu,
- agencjom marketingowym realizującym zadania na zlecenie Administratora.
2. Dane osobowe mogą być przekazywane do państwa trzeciego, ale wyłącznie na zasadach dopuszczonych przez obowiązujące przepisy, dotyczące ochrony danych osobowych.
3. Dane zbierane za pośrednictwem plików cookie związanych z Google Analytics mogą być przekazywane również do Google LLC. Dane osobowe mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy, ponieważ Komisja Europejska w dniu 10 lipca 2023 r. podjęła decyzję, że Stany Zjednoczone zapewniają odpowiedni stopień ochrony danych osobowych w zakresie, w jakim konkretne podmioty przeszły certyfikację i zostały wpisane na listę Data Privacy Framework.
5. Informacje związane z korzystaniem z Portalu i Konferencji oraz polityka cookies
1. Na Portalu wykorzystywane są niezbędne pliki cookie: pliki niezbędne do dostarczenia usługi świadczonej drogą elektroniczną żądanej Użytkownika, tj. do korzystania z Portalu (pliki cookie potrzebne do działania Portalu i korzystania z jego funkcjonalności)
2. Na Portalu wykorzystywane są również pliki cookie inne niż niezbędne:
Nazwa pliku cookie | Przechowywane informacje | Cel przechowywania | Czas przechowywania |
_ga | Rejestruje unikalny identyfikator, który służy do generowania danych statystycznych o tym, w jaki sposób odwiedzający korzysta ze strony internetowej | 2 lata | |
_ga_# | Wykorzystywany przez Google Analytics do zbierania danych o tym, ile razy użytkownik odwiedził witrynę, a także o dacie pierwszej i ostatniej wizyty | 2 lata |
vuid | Gromadzi dane o wizytach użytkownika w serwisie, np. które strony zostały przeczytane | 1 rok |
3. Instalowanie plików cookie może nastąpić za zgodą Użytkownika. Użytkownik może wyrazić zgodę za pomocą ustawień oprogramowania zainstalowanego w wykorzystywanym przez niego urządzeniu oraz w ustawieniach w trakcie wizyty na Portalu. Za pomocą takiego oprogramowania (w szczególności poprzez ustawienia przeglądarki internetowej, z której korzysta Użytkownik) możliwe jest również np. ustawienie powiadamiania przez przeglądarkę przed umieszczeniem pliku cookie lub automatycznego uniemożliwienia umieszczenia pliku cookie.
4. Zgody nie wymaga przechowywanie lub uzyskanie dostępu do plików cookie w celu dostarczenia Użytkownikowi usługi świadczonej drogą elektroniczną, żądanej przez Uczestnika, tj. dokonania rejestracji w Portalu i umożliwienia korzystania z Portalu.
6. Prawa Użytkowników
1. Użytkownik ma prawo do:
a. żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
b. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania prowadzonego na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora,
c. przenoszenia danych,
d. wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
e. cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem
– w zakresie określonym przepisami prawa, w szczególności RODO.
2. Użytkownik ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących jego danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Administratorowi nie wolno już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności Użytkownika, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
3. Jeżeli dane osobowe są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego, Użytkownik ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących go danych osobowych na potrzeby takiego marketingu, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim. W przypadku wycofania zgody na konkretny kanał komunikacji marketingowej udzielonej na podstawie art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną lub art. 172 ust. 1 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne prawnie uzasadniony interes Administratora upada.
7. Dobrowolność podania danych
Korzystanie z Portalu oraz podanie danych osobowych jest dobrowolne. Jeżeli jednak Użytkownik chce uczestniczyć korzystać z Portalu, to musi podać dane osobowe oznaczone w formularzu rejestracyjnym jako obowiązkowe.
8. Automatyczne podejmowanie decyzji
W wyżej wymienionych procesach przetwarzania (pkt. 3) nie dochodzi do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.